World Cheese Awards — міжнародний сирний конкурс, який проводиться щорічно по всьому світу. Цього року він відбувся у місті Ньюпорт, Велика Британія. Вперше за 34 роки існування WCA, у ньому змогли взяти участь 39 українських сирів, фіналістами стали 13. Про переможців можна прочитати на сторінці Instagram Оксани Чернової.
З проявленням перших переможців на конкурсі міжнародного формату, українці захочуть придбати їх на прилавках магазинів. Ідентифікувати призерів можливо за спеціальним маркуванням — наліпкою World Cheese Awards. На наліпці вказано рік проведення конкурсу та категорію фіналіста. Категорії поділяються на: Super Gold, Gold, Silver та Bronze.
Про детальний гайд отримання маркування та його роль в українському бізнесі розповідає Оксана Чернова — українська сирна експертка.
Оксана Чернова — сирна експертка у спільноті ProCheese, засновниця ProCheese Академії, суддя міжнародного конкурсу World Cheese Awards.

«Отримати брендоване маркування на вироби необхідно через кабінет учасника на сайті World Cheese Awards. Кожному виробнику можна замовити лише обмежену кількість стікерів, яку можна використовувати для реалізації сирів-переможців. Як вказується в офіційному гайді, виробнику не дозволяється друкувати наліпки самостійно — підтвердити оригінальність маркування може лише Guild of Fine Food», — ділиться експертка.
Також, гайд отримання маркування зазначає, що кожна нагорода дійсна протягом трьох років. Після закінчення цього часу виробникам пропонується повторно подати свій продукт на конкурс World Cheese Awards. Тому логотипи нагород можна надавати лише за попередні три роки в будь-який момент. Це правило стосується не тільки WCA, а і інших світових нагород та відзнак. Як приклад, відзнаки AOP та PDO теж є актуальними строком на три роки. Відбувається це для того, щоб виробники підтверджували якість та смак свого сиру впродовж років.
Як ми вказували раніше, це перший рік, коли українські сири змогли стати учасниками World Cheese Awards та отримати на ньому нагороди.
Як це впливає на сирний ринок України?
Сири-переможці стануть популярним товаром на полицях мереж країни. Шляхом міжнародного визнання, українські сири вже підтвердили свою якість та можуть продаватися не тільки на території держави, а й експортуватись за кордон. Це важливо не тільки для виробників, а і для популяризації України в світі.
Оксана Чернова сподівається, що вже незабаром все більше і більше людей зможе дізнатись та скуштувати продукт сирних переможців.