Сир — один із найулюбленіших продуктів майже кожного українця. Шматочок до ранкової кави, сирна тарілка до святкового столу, сирні соуси та багато інших варіацій давно вже стали звичними для споживачів.

Традиційний і передбачуваний смак сиру є причиною, що змушує українців щотижня купувати «перевірений» сир або ж просто той, що по акції. Страх пробувати щось нове, стереотипи про те, що український сир поступається по якості імпорту — усе це, на жаль, призупиняє розвиток сирної галузі. Адже споживачі виявляються не готовими розширювати свій гастрономічний досвід.

Саме для того, щоб сирна галузь розвивалася, а люди не боялися купувати та куштувати нові продукти, існує професія чизмонгера.

Чизмонгер — сирний продавець, але не все так просто. Це ще й спеціаліст, який:

 ● знає та розрізняє смакові особливості сирів різних регіонів;

● ретельно обирає продукт для сирного простору;

● з усією відповідальністю стежить за правильністю зберігання кожної категорії сирів;

● креативно презентує продукцію клієнту;

● розуміється на смакових та ароматичних характеристиках, традиційно притаманних конкретним сортам сиру;

● помічає та попереджає появу можливих дефектів продукту.

Професія продавця сиру дуже цінується на теренах західних та європейських країн. Саме популяризація професії чизмонгерів є важливою складовою розвитку сирної культури та ринку сирів. Адже чизмонгер — такий собі провідник між споживачем і виробником. Він здатен зрозуміти потреби перших і надихнути других на нові звершення.

В Україні ця професія тільки набуває популярності. Але вже існують запити на таких спеціалістів від торговельних мереж і виробників. Грамотні консультації чизмонгера допомагають підвищити продажі та середній чек, а належне виконання обов’язків зменшує ризик збитків, на кшталт списання продукту.

Перший глобальний крок до популяризації цієї професії вже зроблено. Нещодавно в рамках фестивалю ProCheese Awards 2021 відбувся перший національний конкурс чизмонгерів.

Конкурс чизмонгерів на ProCheese Awards 2021

Команда організаторів, Ardis Group та спільнота поціновувачів сиру ProCheese, провела дводенний відбірковий тур, за результатами якого до фіналу пройшли 10 чизмонгерів із компаній: Сільпо, Ашан, GoodWine, Ardis Group, Станіславська Сироварня та Євросир. Суддями були Оксана Чернова, співзасновниця фестивалю ProCheese Awards, та Грегорі Жиродон, сирний експерт, спеціально запрошений із Франції. Напередодні відбору він провів для всіх конкурсантів навчання зі створення сирних плато. До речі, такого роду навчання — унікальна практика для України, вперше реалізована Ardis Group та ProCheese.

На ProCheese Awards задачею фіналістів було створити найкраще сирне плато на тему «Як я закохався у сир». Колегія суддів із чотирьох країн світу обирала плато, спираючись на практику інших міжнародних конкурсів чизмонгерів: оцінювалися 5 технічних та 5 естетичних критеріїв. Серед них і правильність нарізки та викладання сиру, навички використання відповідних інструментів, поєднання сирів з акомпанементами тощо.

Переможця обирали:

● Еверт Шонхаге (Нідерланди), член Міжнародної сирної гільдії (Garde et Juré).

● Сара Манлі (США), сертифікований сирний професіонал американської спільноти сирів 2020.

● Грегорі Жиродон (Франція), тренер, власник компанії Au Tour du Fromage.

● Оксана Чернова (Україна), сирний експерт, одна із засновниць фестивалю ProCheese Awards, член міжнародного журі на World Cheese Awards.

Переможницею стала Надія Франтовська, яка виграла поїздку на World Cheese Awards в Іспанії, де зможе на власні очі побачити, як проходять міжнародні сирні конкурси та повернутися в Україну з новими знаннями та ідеями.

Не кожна людина може подати та продати продукт так, щоб закохати в нього. І при цьому вгадати, чи буде продукт актуальним і популярним серед любителів сиру. Організатори ProCheese Awards прагнуть, щоб професія «чизмонгер» активно розвивалася в Україні та докладають до цього всіх зусиль.

 Саме тому в рамках Академії ProCheese у червні відбувся черговий навчальний курс для чизмонгерів, який допоможе стати справжнім сирним професіоналом кожному охочому. Також організатори вже розпочали підготовку до ProCheese Awards 2022, де на відвідувачів чекає ще більше занурення у сирний світ.

Полюбляєте сир або ж пов’язані з ним професійно? Слідкуйте за анонсами заходів і наступних навчальних програм на сторінках ProCheese та Ardis Group у соціальних мережах. А щодо участі в навчальних програмах звертайтеся за адресою: academy@procheese.com.ua

Джерело: All Retail

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.